Insurtech Insify verzekert verkooppartners bol.com op maat

Amsterdam, 26 augustus 2021 - Insify, de innovatieve insurtech op het gebied van mkb-verzekeringen, start vandaag een initiatief om Nederlandse verkooppartners van bol.com toegang te geven tot digitale, op maat gemaakte zakelijke verzekeringen. Bol.com is het grootste online retail platform in Nederland en België waar inmiddels meer dan 47.000 lokale ondernemers hun artikelen verkopen aan ruim 12,5 miljoen consumenten. Dankzij dit initiatief krijgen Nederlandse verkooppartners makkelijk en snel toegang tot belangrijke verzekeringen voor bijvoorbeeld aansprakelijkheid, inventaris en elektronica.

Hoe werkt het? De verzekering wordt direct bij Insify afgesloten via een aanvraagproces speciaal voor bol.com verkooppartners. Uniek aan deze samenwerking is dat Insify, uiteraard met toestemming van de verkooppartner, data uit het bol.com verkoopaccount gebruikt. Deze vorm van embedded insurance bespaart de verkooppartner veel werk en tijd. Want mede door het uitlezen van relevante informatie van het platform is het heel eenvoudig om de juiste dekking te krijgen en is het aanvragen en afsluiten van een verzekering een kwestie van minuten, waar er voorheen weken of maanden overheen gingen.

Sophie Nijhout, Head of Partner Ecosystem Development, licht toe: “Bol.com is de winkel van ons allemaal, dé plek waar Nederlandse en Belgische consumenten en ondernemers elkaar vinden. We geloven in de kracht van samenwerken en daarom reiken we onze verkooppartners continu kansen aan om de groei van hun onderneming te versnellen. We werken graag samen met gevestigde, lokale partijen die aanvullende diensten ontwikkelen voor onze verkooppartners om verkopen via bol.com zo makkelijk mogelijk te maken. De samenwerking met Insify op het gebied van verzekeren is hier een mooi voorbeeld van.”

Koen Thijssen, CEO en oprichter Insify, voegt toe: “Wij geloven dat embedded insurance de toekomst heeft. Het is van belang om als verzekeraar aanwezig te zijn daar waar klanten al zijn en het zo eenvoudig mogelijk te maken om betaalbare, op maat gemaakte polissen af te sluiten. Door de samenwerking met bol.com maken we het voor hun verkooppartners gemakkelijker dan ooit om hun e-commerce onderneming goed te verzekeren tegen de verschillende risico’s die zij lopen. Zodat zij zich kunnen focussen op wat echt belangrijk is, ondernemen!”